aper tuhhhhh??!!

klik klik!

Followers GA addict! :)

Bambam's Story

Saturday, January 22

contest cintai alam sekitar

nak join klik banner k..

Alam sekitar yang bersih adalah sangat penting untuk menjamin kesuburan bumi kita!
So kita nie sebagai manusia yang telah dipinjamkan oleh Yang Maha Esa segala ciptaan-Nya kenalar jaga seelok yang mungkin kan! Apa yang boleh cik bambam sarankan..

  1. Sediakan lebih banyak tong sampah!coz kekadang manusia nie dia buang merata-rata sebab tak nampak tong sampah yang disediakan..apa kata 20m satu tong sampah!hahhhh~! so no reason korang kata xde tong sampah lagik ek!
  2. Gotong-royong di persekitaran rumah WAJIB diadakan at least sekali sebulan.. Pada saper2 yang tak menghadirkan diri..apa kata kita boikot dia!haha!eleh..wat jamuan blok time bizi pon leh jadi free kan!
  3. Artis or pemimpin kita lak kena lar jadi role model yang elok.. Kepimpinan yang bagus, rakyat jelata pon ikot.. Macam bekas MB selangor dulu yang bagi penyapu sebagai award..ok aper!!
  4. Atau kita ikot contoh Singapore..saper buang sampah..korang kena bayar denda! hahh!mana korang sayang?duet or bumi?
  5. Last but not least..kiter sebenarnya harus perlu ada perkara asas jek.. KESEDARAN SIVIK dalam menyayangi BUMI kita nie..kang mana korang nak cari bumi ke-2???
CIk bambam memang suka ngan mother nature..wahhhh~!! hehehe..sukakan bumi yang menghijau..sukakan pantai yang memutih..sukakan langit yang membiru..sukakan udara yang bersih!dats y sanggup tolak kerja kat KL sebab nak menjauhi segala kesesakan lalu lintas dan asap kereta yang menebal!

nampak x apa yang CB cuba sampaikan??


Sila sayangi bumi kita!saper lagi nak sayang kalau bukan kita..takkan nak suh hanjeng laut kot kan.. :)

1 comment:

Ammar said...

Thanks sebab join contest ni